Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:52:09+01:00
W kolo o polu 6,25πcm² wpisano czworokat foremny. Oblicz pole tego czworokata

P=6,25πcm²
Πr²=6,25π
r²=6,25
r=2,5 cm

d=2r
d=5cm
d jest średnicą koła i jednocześnie przekątną kwadratu wpisanego w koło

P kwadratu=1/2d²
P=1/2*5²
P=1/2*25
P=12,5 cm²
1 5 1
2009-11-26T21:53:36+01:00
P= 6.25pi
r=pierwiastek z 6,25=2,5
a=0,5r
a=0,5 x2,5
a=1,25
p=a x a
p=1,25 x 1,25
p=1,5625
1 5 1
2009-11-26T21:54:49+01:00
Czworokat foremny to kwadrat
P= πr²
r= √6,25 = 2,5
r=2,5cm
d= 2,5 *2 = 5cm
5cm = przekątna kwadratu


P kwadratu = ½d²
P=25cm : 2 = 12,5cm
1 5 1