Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:49:53+01:00
1/2 + 1 7/12 = 6/12 + 1 7/12 = 1 13/12 = 2 1/12
2009-11-26T21:50:17+01:00
1/2 + 1 7/12= 6/12 + 1 7/12= 2 (całe) i 1/12


Myśle że jasne.... zamieniasz sobie na mianownik wspólny = 12... i dalej dodajesz :)
2009-11-26T21:53:42+01:00
1druga*1cała+7dwunastych=1.5+7wunastych
ta kreska pod 7 to kreska ułamkowa

sprowadzamy do wspólnego mianownika

1½+ 7=1 12 + 14 = 26 = 1cała i 1
__ __ __ __ __
12 24 24 24 12