Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:55:40+01:00
X Oszczędności Zbyszka
Y oszczedności Natalki

x+y=200
0,7x + 20 = 1,3 y

x= 200- y
0,7 (200 - y) + 20 = 1,3y

x = 200 - y
2y = 160

y = 80
x = 200- 80 =120

odp zbyszek 120, NAtalia 80
2009-11-26T21:55:48+01:00
A - oszczednosci Zbyszka
b- oszczednosci Natalii

Układ równań:

a+b=200
a-0,3a+20=b+0,3b

Potem wyznaczamy z pierwszego a:
a=200-b

i wstawiamy:

a=200-b
200-b-0,3(200-b)+20=b+0,3b

200-b-60+0,3b+20=b+0,3b

-2b=-160
b=80

Czyli
a=200-b
a=120

Oszczednosci Zbyszka - 120
Oszczednosci Natalii - 80

2009-11-26T21:57:10+01:00
Razem mają 200 zł czyli 100%
20 zł - 10%
60zł - 30%

Zbyszek ma 170 zł
Natalia ma 30 zł
170 zł - 60zł = 110zł
30zł + 60 zł = 90 zł
różnica 20 zł