Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:56:27+01:00
Cena- przypuśćmy 100 zł
wzrosła o 10 % :
100 % - 100 zł
10 % - 10 zł
110 % - 110 zł
zmalała o 10 % :
100 % - 110 zł
10% - 11 zł
110 - 11 = 99 zł


odp.: Cena zmalała o złotówkę.
2009-11-26T21:59:46+01:00
Proste:
110% x 90%x= 9900 /:100
=99%.
100%-99=1%
Odp:
Cena zmieniła się o 1%, zmalała o 1%. Do ceny pierwotnej -to samo
2009-11-26T23:11:23+01:00
CENA TOWARU WZROSLA O 10% ,A NASTEPNIE ZMALALA O 10%.O ILE PROCENT I JAK ZMIENILA SIE CENA W STOSUNKU DO CENY PIERWOTNEJ?

x-cena
110%x=1,1x-po podswyżce
0,9*1,1x=0,99x
czili zmalała o 1% w stosunku do pierwotnej