Cztery prostokąty symbolizują cztery substancje.Na podstawie informacji pomocniczych odgadnij ich nazwy i podpisz je.zapisz odpowiednie równanie reakcji.
a. w wyniku 1 i 2 powstanie 3 i 4
b. substancja 2 barwi oranż metalowy na czerwono,występuje w soku żołądkowym.
c. człowiek pozbawiony substancji 4 w krótkim czasie zginie w wyniku jej braku.
d. substancja 3 wydobywana jest w Wieliczce.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T21:57:56+01:00
2 - HCl
1- NaOH
3 - NaCl
4 - H2O

A rownianie jedno proste:

HCl + NaOH ---> NaCl + H2O
2009-11-26T22:12:55+01:00
1. Zasada
2. Kwas
3. Sól
4.Woda

Zasada + Kwas ---> Sól + Woda