Odpowiedzi

2009-11-26T21:58:29+01:00
2400zł /48= 0.02
0.02*100=2%

Bo

2400*2%=48zł

wpłacił 2400 na 2%
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-26T21:59:15+01:00
D - odsetki - 48 zł
k - kapitał - 2400zł
p - procent - ?
t - czas - 2 miesiące - 2/12 roku

d = (k × p × t) ÷100
48 = (2400 × p × 2/12) ÷ 100 |mnożę razy 100 i wykonuję działania w nawiasie
4800= 400p | dzielę przez 400
p = 12%

Klient wpłacił kwotę 2400zł do banku na 12%