Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T22:08:19+01:00
A)f(x)=2x:x=3
D: R\{0}, ale 2≠3, funkcja nie istnieje brak miejsca zerowego albo źle przepisane
b)f(x)=3x-6:(x-2)(x-2)
D=R{2} , 0=3x-6/x²-4x+2 | 0=3x-6, x=2, miejsce zerowe to x=2
c)f(X)=pierwiastek duzy a pod nim(x-1)-2
D: x-1-2≥0, x≥3 D=<3,+niesk)
0=pierw x-1-2 , x-1-2=0, x=3 , miejsce zerowe-3
chyba że to jest pierw z (x-1) i bez pierw już - 2 wtedy D=<1,+niesk) 0=pierw (x-1) -2, 2=pierw(x-1), x-1=4, x=5, miejsce zerowe-5
2009-11-26T22:24:52+01:00
Wyznacz dziedzine imiejsce zerowe funkcji.
a)f(x)=2x:(x-3)
x-3≠0
x≠3
D=R\{3}
mz:
2x=0
x=0

b)f(x)=3x-6:(x-2)(x+2)
x-2≠0 i x+2≠0
x≠2 i x≠-2
D=R\{-2,2}
mz:
3x-6=0
3x=6
x=2∉D
zatem brak miejsca zerowego

c)f(X)=pierwiastek duzy a pod nim(x-1)-2
D:
x-1≥0
x≥1
x∈<1,∞)
mz:
√(x-1)-2=0
√(x-1)=2
x-1=4
x=2