Odpowiedzi

2009-11-26T22:34:50+01:00
Rowerzysta- 16 km/h (wyjechał dajmy na to o 8 ) = 16+16 =32 km
samochód - 32km/h (wyjechał dajmy na to o 9 ) = 32 km
Samochód dogoni rowerzystę od razu.
32 km od miasta.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T22:35:08+01:00
V rowerzysty= 16km/h
v samochodu=32km/h

Rowerzysta w godzinę przejechał 16 km w tym czasie samochód wyjechał z miasta

2 razy 16=32km

Samochód dogoni rowerzystę po 1h jazdy i 32km za miastem.
2009-11-26T22:55:10+01:00
V1=16km/h
v2=32km/h
delta t= 1h
Do momentu spotkania oba pojazdy przebyły taka samą drogę s.
Dla samochodu-
s=v1 x t (v1 razy t)
s= v2 x (t- delta t)

v1x t= v2 x (t- delta t)
v1 x t=v2 x t-v2 x delta t

v2 x delta t= t x(v2-v1)
t= v2 x del : v2-v1= 32km/h x 1h :( znak dzielenia zastąp kreską ułamkową) (32-16=16) :16=2h
s= v1 x t= 16 x 2= 32 km
1 5 1