Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T23:28:12+01:00
-¾x²+x+4 ≤ 10
-¾x²+x-6 ≤ 0

a=-¾
b=1
c=-6

Δ=b²-4ac
Δ=1-4[(-¾)(-6)]=1-4*⁹/²=1-18=-17
Δ < 0 => brak miejsc zerowych
a<0 => gałęzie funkcji skierowane są w dół
Δ < 0 ∧ a<0 <=> dla każdego x funkcja przyjmuje wartości ujemne

2009-11-26T23:28:36+01:00
-3/4x^2 + x - 6 <= 0
delta = 1^2 - 4 * -3/4 * -6 = 1 + 3 * -6 < 0
delta < 0 - nie ma rozwiazań
2009-11-26T23:29:51+01:00
Mnozysz *4 i przenosisz 10 na lewa strone.
-3x^2+4x-24<=0
Delta=16-288 a wiec < 0

X nalezy do zbioru pustego
1 1 1