Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-26T23:07:23+01:00
Przyczyną powstawania prądów morskich są m.in zasolenie, zasobność w tlen oraz na warunki klimatyczne mórz, oceanów i wybrzeży kontynentów, wzdłuż których płyną powodując np. obniżenie (prądy zimne) lub podwyższenie (prądy ciepłe) średniej rocznej temperatury powietrza i powierzchni wody.
Oraz cyrkulacje wody.
33 3 33
2009-11-26T23:11:33+01:00
Przyczynami powstawania prądów morskich są stałe wiatry oraz temperatura i zasolenie powodujące zróżnicowanie gęstości wody, a co za tym idzie jej cięzaru. Wiatr wiejący w ciągu całego roku w tym samym kierunku wprowadza powierzchniową wartstwę wody w ruch- powstaje prąd morski.
23 4 23
2009-11-26T23:11:53+01:00
Zwykle powstają pod wplywem działania kilku sil,ktorych rola w ich formowaniu jest rożna.przyczyną jest podnoszenie poziomu wody.Prądy morskie odgrywają ważną rolę w kształtowaniu oceanu.
56 4 56