Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T10:18:50+01:00
Dane:
mc = 10g
mw = 190g

Rozwiązanie:

To zadanie jest bardzo proste, musimy tylko podstawić dane do wzoru:

cp=(mc/(mw+mc))·100%
cp=(10g/(190g+10g))·100%
cp=0,05·100%
cp=5%

Odpowiedź: Stężenie procentowe tej substancji wynosi 5%.

  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T10:19:55+01:00
Ms = 10
mw = 190
mr = ms+mw = 10 +190 = 200

Cp= ms/mr *100%
cp = 10 /200 *100%
Cp =5%
2009-11-27T10:19:39+01:00
Dane:
ms = 10g
mw = 190g
masa roztworu jest sumą masy substancji rozpuszczonej i masy rozpuszczalnika:
ms+mw = mr
10g + 190 g = 200g

zatem jeśli w 200g roztworu znajduje się 10g cukru

to w 100g roztworu znajduje się x g cukru
x = 100g*10g/200g = 5g

Cp = (ms/mr) * 100(%) = 0,05*100(% ) = 5%
W 100 g roztworu znajduje się 5g cukru, a więc roztwór jest 5%-owy.