Pan Raczek postanowił ulokować swoje oszczędności w dolarach amerykańskich. Za 2000zł kupił w banku dolary po kursie 1 USD = 3,02 PLN. Kilka dni później zmienił jednak zdanie. Sprzedał swoje dolary po kursie 1USD = 2,94 PLN i za uzyskane pieniądze kupił euro po kursie 1 EUR = 3,93 PLN. Oblicz, ile euro kupił, wiedząc, że bank nie sprzedaje waluty o nominałach niższych niż 1 USD i 1 EUR.

2

Odpowiedzi

2009-11-27T11:04:23+01:00
2000zł : 3,02 PLN = 662 USD (reszta w zł = 1 gr)
662 USD * 2,94 = 1947 PLN
1947 PLN : 3,93 = 495 EUR
Odp. Pan Raczek kupi 495 EUR.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T11:06:23+01:00
Pan Raczek postanowił ulokować swoje oszczędności w dolarach amerykańskich. Za 2000zł kupił w banku
dolary po kursie 1 USD = 3,02 PLN. Kilka dni później zmienił jednak zdanie. Sprzedał swoje dolary po kursie
1USD = 2,94 PLN i za uzyskane pieniądze
kupił euro po kursie 1 EUR = 3,93 PLN. Oblicz, ile euro kupił, wiedząc, że bank nie sprzedaje waluty
o nominałach niższych niż 1 USD i 1 EUR.


2000 : 3,02 ≈ 662 USD
662 * 2,94 ≈ 1827 ZL
1828 : 3,97 ≈ 465 EUR

Odp. Kupil 465 Euro.