Odpowiedzi

2009-11-27T12:34:04+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) wady postawy:
- skolioza
- lordoza
- kifoza
b) choroby aparatu ruchu:
- krzywica
- osteoporoza
- choroby reumatyczne
c) urazy mechaniczne:
- skręcenia
- zwichnięcia
- złamania
d) wady budowy stóp:
-płaskostopie
43 4 43
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T12:46:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wady postawy:
-kiedy kręgosłup jest nierównomiernie obciążany powstaje skolioza, jedno ramię jest wtedy wyżej od drugiego
-gdy siedząc pochylamy nasze ciało do przodu powstaje nadmierna lordoza, kręgosłup z trudem utrzymuje wtedy ciężar górnej części ciała
-stałe garbienie się powoduje nadmierną kifozę, podczas której głowa i ramiona pochylone są do przodu, mocno obciążając kręgosłup

Osteoporoza: powstaje na wskutek nie otrzymywania odpowiedniej ilości wapnia. Kości chorego są bardzo kruche i są bardziej narażone na złamania niż u osoby chorej.

Krzywica: Choroba najczęściej występująca u dzieci. Powoduje ją niedobór witaminy D₃ i soli mineralnych. Chorzy mają bardzo osłabione kości, a kończyny i żebra mają nieprawidłowy kształt, co powoduje problemy z oddychaniem.

Urazy mechaniczne:
-Gdy torebka stawowa lub wiązadła zostają naciągnięte lub rozerwane, występuje skręcenie.
-Zwichnięcie polega na nieprawidłowym ułożeniu się główki względem panewki.
- Złamanie powstaje na wskutek silnego uderzenia lub dużego nacisku. Jest ono najniebezpieczniejszym urazem mechanicznym.
63 4 63
2009-11-27T14:30:04+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Chorba: krzywica
Przyczyny: niedobrów witaminy D
Objawy i skutki: deformacja kości

Choroba: osteoporoza
Przyczyny: spadek poziomu hormonów płciowych, niedobrór wapnia i witaminy D
Objawy i skutki: zrzeszotowienie kości wynikające z pocienienia lub zaniku beleczek kostnych, dochodzi do zniekształceń kości, zwiększa się ich łamliwość, pojawiają się silne bóle

Choroba: osteomalacja
Przyczyny: rozmiękanie kości, występuje głównie u kobiet ciężarnych, w okresie laktacji, przekwitania
Objawy i skutki: [te same co u osteoporozy] zrzeszotowienie kości wynikające z pocienienia lub zaniku beleczek kostnych, dochodzi do zniekształceń kości, zwiększa się ich łamliwość, pojawiają się silne bóle

Chorba: reumatoidalne zapalenie stawów (gościec)
Przyczyny: nieszczenie własnych błon maziowych przez komórki odpornościowe
Objawy i skutki: bolesne obrzęki i deformacja stawów, ograniczenie ich ruchomości

Choroba: dna moczanowa (artrertzm)
Przyczyny: zaburzenie polegające na wytrąceniu się soli kwasu moczowego, głównie w stawach
Objawy i skutki: zniszczenie stawów, ból

Choroba: choroba zwyrodnieniowa stawów
Przyczyny: długotrwałe przeciążenia, otyłość; występuje raczej w starszym wieku
Objawy i skutki: zniszczenie, zniekształcenie, upośledzenie fukcji stawów

Proszę ;)
55 4 55