Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T12:56:02+01:00
X-cena długopisu
y-cena ołówka
2x+3y=13
y-1=x

2(y-1)+3y=13
y-1=x

2y-2+3y=13
y-1=x

5y=15
x=y-1

y=3
x=3-1

y=3
x=2
2009-11-27T13:18:08+01:00
X - cena długopisu
y - cena ołówka
2x+3y=13zł
x=y-1zł

2(y-1)+3y=13zł
2y-2+3y=13zł
5y-2=13zł |+2
5y=15zł |:5
y=3zł

x=3zł-1zł=2zł

2*2zł+3*3zł=13zł
4zł+9zł=13zł

Odp:Jeden ołówek kosztował 3zł, a długopis 2zł