Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T14:27:38+01:00
A)Najpierw musisz obliczyc mase calgo kwasu, wiec musisz wziac uklad okresowy pierwiastkow i tam szukac pierwiastkow wchodzacych w sklad kwasu, tzn wodoru siarki i tlenu i tak
masa H₂SO₄= 2*1+32+4*16=98 u
a w tym siarki jest 32 , wiec trzeba to zapisac 32/98 i to wszystko pomnozyc przez 100% i to bedzie 32,65%

b)masa kwasu H₂SO₃= 82 u (bo 2*1+32+3*16)
siarki jest 32, więc napisz tak: 32/82 i to pomnoz przez 100% i to bedzie 39,02%
1 5 1
2009-11-27T14:31:29+01:00
MH2SO4=2*mH+1*mS+4*mO=2u+32u+4*16u=98u
98=100%
32=x%
3200:98=33%
mH₂SO₃=2*mH+1*mS+3*mO=2u+32u+48u=82u
82=100%
32=x%
3200:82=39%
1 4 1
2009-11-27T14:36:26+01:00
A) m = H₂SO₃= 2* 1u + 32u + 3* 16 u = 2u+32u+48u = 82u
Najpierw trzeba obliczyć mase kwasu, ponieważ to będzie 100% .

82u --- 100%
32u --- x %

x= 100% * 32 u / 82 u = 3200 % / 82 = 39, 02 %

b) m H₂SO₄= 2* 1u + 32u + 4 *16u = 2u+32u +64 u = 98 u

98 u --- 100%
32 u --- x%

x = 100% * 32 u / 98u = 3200% / 98 = 32,65 %
1 5 1