Oblicz wartosc przyspieszenia samochodu ktory poruszajac sie po lini prostej ruchem jednostajnie przyspieszonym rozpedza sie do szybkosci rownej zeru do szybkosci nV=108 km\h w czasie t-10 s
sporzadz wykres v(t) dla tego ruchu wykorzystaj ten wykres i na jego podstawie oblicz droge jaka przebylo to cialo w czasie 10 sekund

2

Odpowiedzi

  • migi
  • Rozwiązujący
2009-11-27T14:24:38+01:00
A=v/t

v = 108 km/h = 30 m/s
t = 10 s

a = 30/10
a = 3

s = at2/2
s = 3 * 100 /2
s= 150
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T14:26:25+01:00
V = 108 km/h = 30 m/s

a=v/t
a=30/10
a=3 m/s2 - przyspieszenie

Wykresem będzie linia opisana wzorem y=x

Droga:
S = at^2/2
S=3*100/2
S = 150m - przebyta droga w 10s

Pozdrawiam :)