Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T14:48:15+01:00
Cechy państwa demokratycznego:
1.Pruralizm polityczny;
2.Pięcio przymiotnikowe wolne wybory;
3.Trójpodział władzy;
4.Władza sprawowana przez dużą grupę społeczną;
5.Przestrzeganie praw człowieka;
6.Wolność słowa;
7.Najważniejszą wartością jest człowiek.

Cechy państwa autorytarnego:
1.dyktatura;
2.najważniejszą wartością jest państwo;
3.Nie są przestrzegane prawa człowieka;
4.Pątępienie zasad demokracji,wolnych wyborów i pruralizmu;
5.Zmusznie społeczeństwa do bierności w życiu politycznym państwa;
6.Wzmacnianie władzy wykonawczej.
7.Brak wolności słowa, stoważyszeń i zgromadzeń.
8.Władza sprawowana przez jedną osobę.

Ceczy państwa totalitarnego:
1.Dyktatura;
2.Zmuszanie społeczeństwa do aktywnego udziału w życiu politycznym państwa;
3.Stosowanie terroru;
4.Kult wodza;
5.Kontrola władzy nad obywatelami;
6.Działalność tylko parti rządzącej;
7.Brak prywatności;
8.Łamane prawa człowieka;
9.ekspansywność;
10.Szukanie wroga publicznego;
11.Rozbudowana policja polityczna;
12.Rozbudowany system donosicielstwa;
13.Rozbudowana propaganda;
14.Podporządkowanie środków masowego przekazu, oficjalej ideologi;
15.Obowiązuje zasada:
,,wszystko co nie jest zakazane jest obowiązkowe
94 4 94
2009-11-27T14:49:16+01:00
Państwo totalitarne - jedna partia,brak opozycji,gospodarka centralnie sterowana
Państwo autorytarne - nie ma idealogi,cenzura,duża rola przywódcy,nie ma kontroly nad życiem obywateli
Państwo demokratyczne - trójpodział władzy,demokracja pośrednia(przedstawicielska),władze wybierane przez społeczeństwo
40 4 40