Odpowiedzi

2009-11-27T15:08:11+01:00
Spartańskie warunki - straszne warunki
mówić lakonicznie - mówić
powrócić z tarczą - wygrać
powrócić na tarczy - zostać pokonanym
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:09:15+01:00
Spartańskie warunki - złe warunki; w Sparcie nie było łazienek , ani dostępu do wody, unosił się straszny zapach.
mówić lakonicznie - mówić zwięźle, krótko i na temat. Lakonicznie pochodzi od krainy Lakonia.
powrócić z tarczą - wrócić z walki jako zwycięzca.
powrócić na tarczy -wrócić jako przegrany ; żołnierz wtedy był przynoszony na tarczy do rodziny.
3 2 3
2009-11-27T15:15:09+01:00
Mówić lakonicznie- Spartaci na zgromadzeniach ludowych mówili zwięźle a Sparta leżała w krainie zwaną lakonią i dlatego jeśli ktoś mówi zwięźle używa się tego zwrotu.
Wrócić na tarczy- Spartanie przynosili przegranego żołnieża po bitwie
Wrócić z tarczą- po zwycięstwie
1 1 1