1.oblicz czas w jakim silnik o mocy 2000W wykona prawce 500J.
2.jaka jest moc silnika samochodu , który pokonując opory ruchu 2kN porusza się ze stała predkoscia 25m/s?
3.z jaka predkoscia nalezy wyrzucic w góre ciało , aby wzniosło sie na wysokośc 5m? opory ruchu zaniedbaj.
4.ile wynosi energia kinetyczna ciała o masie 500dag na wysokości 15m, które spadało swobodnie z wysokosci 20m? przyspieszenie przyjmij 10m/s kwadrat
5. pocisk o masie 200g poruszający sie z predkoscia 400m/s wbił sie w drewno na głębokość 5cm. jaka była siła oporów deski?

DAJE DUZO PUNKTÓW PROSZE O PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI I DOBRE OBLICZENIA

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:56:26+01:00
1.
wzor ogolny:
P=W/t
dane:
P=2000W
W=500J
szukane:
t=?
wzor :
t=W/P
t=2000/500
t=20/5
t=4min
2.
wzor ogolny:
P=W/t
dane:
t=25m/s
P=2kN=200N
szukane:
W=?
wzor:
W=P×t
W=200×25
W=30000W
W=300kW
3 sory nie wiem jak to zrobic;/;((
4.tu musialas sie pomylic bo jest mowa o eng. potecjalnej
wzor ogolny:
Ep=m×g×h
dane:
m=500
g=10
h=15
Ep=500x10x20
Ep=500x200
Ep=100000J
Ep=100kJ

bedzie najlepsza?;]
pozdrawiam;]
2 3 2
2009-11-27T16:04:41+01:00
Z.1
P=W/dt
dt=W/P
dt=500J/2000W=1/4 s

z.2
Jest to ruch jednostajny, więc F wypadkowa = 0 i na samochód działa siła F równa 2kN.

P=W/dt
dt - delta t
W=Fs*cosa
W czasie dt=1s samochód pokona drogę 25m.
W=Fs*1=2kN*25m=50kJ
P=50kJ/1s=50kW

z.3
v=sqrt(2gh)
sqrt - pierwiastek
g=10m/s^2
h=5m
v=sqrt(5m*10m/s^2*2)=sqrt(100m^2/s^2)=10m/2

z.4
Ek=mv^2/2
Ep=mgh

na wysokości 20m:
Ek=0
Ep=0,5kg*10m/s^2*20m=100J

na wysokości 15m:
Ep=0,5kg*10m/s^2*15m=75J
Ek=?

z zasady zachowania energii:
Ek20+Ep20=Ek15+Ep15
0+100J=Ek15+75J
Ek15=100J-75J=25J

z.5 tego nie jestem pewien na 100%
p=mv=0,2kg*400m/s=80 kg*m/s
s=Vo^2/2a
a=Vo^2/2s
a=(400m/s)^2/2*0,05m=160000m^2/s^2 / 0,1m = 1600000 m/s^2
t=Vo/a
t=400m/s / 1600000 m/s^2 = 1/4000 s
dp=F*dt
F=dp/dt
F=80 kg*m/s / 1/4000 s = 320000N = 320 kN




2 3 2
2009-11-27T19:49:54+01:00
1.t=2000/500
t=20/5
t=4min
2.W=200×25
W=30000W
W=300kW
4.m=500
g=10
h=15
Ep=500x10x20
Ep=500x200
Ep=100000J
Ep=100kJ
2 3 2