Odpowiedzi

2009-05-24T17:59:52+02:00
  • Użytkownik Zadane
2009-05-24T18:05:53+02:00
1.
4%=0,04
5%=0,05
0,05x*0,04=20
0,002x=20//:0,002
x=10000

spr.0,05*10000*0,04=20
500*0,04=20
20=20

2.
80%=0,8
20%=0,2
x-świeża śliwka
y-suszona śliwka
0,8x-woda?
0,2x-reszta śliwki
0,2y-woda?
0,8y-reszta śliwki
0,2x=0,8y//:0,8
y=0,25
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-24T18:10:17+02:00
1.
4% * 5%x = 20
4/100 * 5/100x = 20
20/10000 = 20 : 20/10000
x = 20 * 10000/20
x = 10000 [wynik]
2.
swieże śliwki : 80% wody
suszone śliwki : 20% wody

1kg - 100%
x - 20%
x = 1kg* 20% /100%
x = 0,2kg - zawartość wody w 1kg suszonych śliwek

1kg - 100%
y - 80%
y = 1kg * 80%/ 100%
y = 0,8kg - zawartość wody w 1kg świeżych sliwek

qkg śliwek suszonych można uzyskać z 1,25kg sliwek świeżych