Odpowiedzi

2009-11-27T15:16:48+01:00
Stężenie molowe (Cm) = liczba moli / objetość roztworu.

Policzymy, ile mamy moli KOH:

Masa mol NaOH = 40 g

40 g NaOH-----------------------------------1 mol NaOH
0,8 g NaOH------------------------------------x (moli NaOH)

Po przeliczeniu "na krzyż" mamy:

x ≈ 0,02 mola NaOH

Podstawiamy do wzorku na Cm:

0,02 mola / 0,2 dm3 = 0,1 mol / dm3

Pozdro))
2009-11-27T15:20:58+01:00
V=200cm3=0,2dm3
ms=0,8g
zasada sodowa jest to wodorotlenek sodu
M=40g/mol

liczymy liczbę moli substancji zawartej w 0,8g substancji
n=ms/M
n=0,8g/40g/mol=0,02mol
teraz mozemy policzyć stężenie molowe, stosując wzór:
Cm=n/V
Cm=0,02mol/0,2dm3=0,1mol/dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:28:25+01:00
Siema boniu co takie trudne nie no żartuje :p zaraz coś roztrzASKAMY :D

wiec trzeba policzyc ile mamy moli w KOH :

M=40g

40 g NaOH ----> 1 mol NaOH
0,8 g NaOH ----> x (moli NaOH)

liczymy liczbę moli substancji zawartej w 0,8g substancji
n=ms/M
n=0,8g/40g/mol=0,02mol

policzymy stężenie molowe zastosujac wzór
Cm=n/V
Cm=0,02mol/0,2dm3=0,1mol/dm3

nom i chyba tyle jak coś nie zrozumiałe czy coś to napisz :*