Odpowiedzi

2009-11-27T15:18:15+01:00
100 % - x
60 % - 360
8 % - nauczyciele

x = 600 osob bo :

60 % -360
10% -60
10%*10=100 % -60*10 =600

8% z 600 to 48 czyli tylu jest nauczycieli bo

10% 60
1 % 6
8 % 6*8 =48 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:18:57+01:00
360 - 60%
x - 100%

x - uczniow wszystkich

x=360*100%/60%=60*10=600

n-nauczyciele
n=8%*600=0,08*600=48
nauczycieli - 48

mam nadzieje że wszystko jasne ;)
2009-11-27T15:20:17+01:00
360-60%
x - 100%
3600= 60x
600= x
A więc wszystkich uczniów w gimnazjum jest 600

600- 100%
x - 8%
100x= 4800
x= 48
A więc w gimnazjum uczy 48 nauczycieli

Mam nadzieję że umiesz proporcje ale nie jestem pewna ;-(
Zrobiłam proporcjami bo szybciej jest ;-)