Uczniowie napisali pracę klasową. Oceny bardzo dobre otrzymało 20% uczniów, oceny dobre 30% uczniów, oceny dostateczne 12 uczniów, a pozostali oceny dopuszczające. Średnia wszystkich ocen z tej klasówki wyniosła 3,6. Ilu uczniów otrzymało poszczególne oceny? Bardzo proszę o dokładne obliczenia, ponieważ ja mam umieć podobne zadania obliczać, a to tylko przykład. Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:30:04+01:00
Piątki otrzymało 20% uczniów
Czwórki otrzymało 30% uczniów
Trójki dwunastu uczniów
Dwójki pozostali
Średnia to 3,6 a więc:

x - liczba wszystkich uczniów
0.2x - ci co dostali 5
0.3x - ci co dostali 4
12 - 3
0.5x-12 - oceny 2

0,2x*5+0,3x*4+12*3+(0,5x-12)*2 to wszystko dzielone na x=3,6

6 osob dostalo piątki, 9 dostało czwórki, 12 osob trójki i 3 osoby dwojkę









2 3 2
2009-11-27T15:36:26+01:00
X-liczba uczniow
0.2x-ci co bdb 20%
0.3x-uczniowie co dostali db 30%
12-3
0.5x-12 - oceny dop

0,2x * 5+0,3x * 4+12 * 3+( 0,5x-12) * 2 | : x=3,6

6 osob -5
9 -4
12 -3
3 osoby -2
1 4 1