Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:19:59+01:00
* Czynniki klimatotwórcze:
o szerokość geograficzna
o rozkład lądów i mórz
o wysokość nad poziomem morza
o prądy morskie
o ukształtowanie powierzchni
o rodzaj podłoża
o szata roślinna
3 3 3
2009-11-27T15:20:29+01:00
Czynniki klimatotwórcze to:

-szerokość geograficzna
-odległość od mórz i oceanów
-wysokość bezwzględna (0,6°C/100 m wysokości w powietrzu wilgotnym temperatura spada (tzw. mokra adiabatyczna), i ok. 1 °C/100 m w suchym (tzw. sucha adiabatyczna))
-prądy morskie
-dominujące kierunki wiatrów
-pokrycie terenu
-działalność człowieka
3 3 3