Odpowiedzi

2009-11-27T15:28:38+01:00
Dlugosci bokow trojkata KMN:
16x, 32x, 40x
16x+32x+40x=176
88x=176
x=2
czyli boki trojkata KMN maja dlugosc:
32, 64, 80
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:31:15+01:00
A więc tak: obwód ABC=16+32+40=88
obwód KMN=176

k=176/88
k=2

AB=16
BC=32
CA=40

KM=AB*k
KM=16*2
KM=32

MN=BC*k
MN=32*2
MN=64

NK=CA*k
NK=40*2
NK=80

i sprawdzając czy się zgadza

32+64+80=176


myślę, że pomogłem =]

dostanę najlepszy? :D
2009-11-27T17:42:26+01:00
Długosci bokow trijkata ABC :
16,32,40
dlugosci bokow trojkata KMN:
16x, 32x, 40x
16x+32x+40x=176
88x=176
x=2
czyli boki trojkata KMN maja dlugosc:
32, 64, 80