Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:45:38+01:00
Scharakteryzuj rodzaje mieszanin - przez co powstaje ? Jakie są rodzaje ?

2. jakie są zjawiska fizyczne a jakie reakcje chemiczne. ?

Mieszanina powstaje przez wymieszanie z sobą conajmniej 2 składników.
Rodzaje mieszania- jednorodna i niejednorodna

zjawiska fizyczne - rozdrobnienie kredy , tworzenie się mgły , topienie się wosku .

reakcje chemiczne - kwaśnienie mleka xdd ;] , palenie się świecy , spalanie drewna .

Napisałem po 3 , mysle że więcej nie trzeba ;P
2009-11-27T15:47:10+01:00
Mieszanina to połączenie dwóch lub więcej pierwiastków albo związków chemicznych, które po połączeniu zachowują swoje właściwości.
Wyróżniamy dwa rodzaje mieszanin:

mieszaniny jednorodne - czyli roztwory
mieszaniny niejednorodne

zjawiska fizyczne :
topnienie lodu
skraplanie pary wodnej
zamarzanie wody

reakcje fizyczne
spalanie węgla
ścinanie się białka