Odpowiedzi

2009-11-27T15:56:16+01:00
A) 24-12=12
b) 25-12=13
c) 26-12=14
Odp. Magnez 26 ma najwięcej neutronów
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:55:44+01:00
A) magnez - 24 zapisujemy:

24
12 Mg

b) magnez - 25 zapisujemy:

25
12 Mg

c) magnez - 26 zapisujemy:

26
12 Mg

Dolna liczba to liczba protonów (liczba atomowa).
Górna liczba to liczba nukleonów, czyli protonów i neutronów razem (liczba masowa).

Obliczamy:
a)

24
12 Mg

24 nukleony - 12 protonów = 12 neutornów

b)

25
12 Mg

25 nukleonów - 12 protonów = 13 neutronów

c)

26
12 Mg

26 nukleonów - 12 protonów = 14 neutronów

Odp. Najwięcej neutronów ma Mg - 26.

Pozdro))


2009-11-27T16:03:38+01:00
Najwiecej ma c)
od podanych wartosci odejmujesz liczbe atomowa czyli 12 i otrzymujesz liczbe neutronow. :D