Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:55:07+01:00
1.
odżywianie się- czyli dostarczanie organizmowi pokarmu ;]

budowa komórkowa- wszystkie organizmy są zbudowane z komórek

wydalanie- polega na usuwaniu z organizmu substancjii powstających w komórkach.


2. czym zajmują się te dziedziny nauk
?
cytologia , -nauka o komórkach
histologia , nauka o tkankach
anatomia , nauka o budowie wewnętrznej organizacji..
morfologia nauka o budowie zewnętrznej
4 5 4
2009-11-27T15:55:47+01:00
Odżywianie się- pobierania pokarmu z otoczenia i przekształcanie go w energię niezbędną do życia.
budowa komórkowa- dany organizm składa się z komórek, które tworzą tkanki. Tkanki tworzą narządy, ,a narządy układy. Układ tworzy organizm.
wydalanie- pozbywania się z organizmu substancji zbędnych.

cytologia- nauka o budowie komórek
histologia- nauka o tkankach
anatomia- nauka o organizmach
morfologia- badanie krwi (zawartość składników itp)
4 5 4
2009-11-27T16:17:20+01:00
Odżywianie- to pobieranie różnych związków i wytwarzanie z nich substancji potrzebnych do uzyskania energii i materiału budulcowego.
budowa komórkowa- wszystkie organizmy są zbudowane z najmniejszej jednostki budującej organizm zwaną komórką. Komórki różnią się wielkością. Jedne z najmniejszych to komórki bakterii. Największe - osiągają nawet pół metra długości. Jednak większość komórek ma znacznie mniejsze rozmiary.
Wydalanie - usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii i wody.
Cytologia- nauka zajmująca się budową i funkcjonowaniem komórek.
Histologia.Komórki są najmniejszymi formami życia. Łączą się w większe zespoły zwane tkankami. Ich budową i sposobem powstawania zajmuje się nauka - histologia.
Anatomia - nauka zajmująca się budową wewnętrzną organizmów
Morfologia- nauka zajmująca się zewnętrzną budową organizmów. ;)
4 5 4