Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T15:59:31+01:00
Proszę bardzo :)


KULT JEDNOSTKI - charakterystyczna cecha państw totalitarnych, polegająca na wywyższaniu jakiejś osoby i przypisywaniu jej szczególnych cech, zasług oraz decydującego wpływu na życie państwa i społeczeństwa (a nawet świata). W europejskich krajach komunistycznych takim kultem niejako urzędowo był darzony Stalin, w komunistycznych Chinach - Mao Tse-tung, na Kubie - Fidel Castro, w Korei Północnej - Kim Ir Sen.
3 4 3
2009-11-27T16:00:32+01:00
KULT JEDNOSTKI

charakterystyczna cecha państw totalitarnych, polegająca na wywyższaniu jakiejś osoby i przypisywaniu jej szczególnych cech, zasług oraz decydującego wpływu na życie państwa i społeczeństwa (a nawet świata). W europejskich krajach komunistycznych takim kultem niejako urzędowo był darzony Stalin, w komunistycznych Chinach - Mao Tse-tung, na Kubie - Fidel Castro, w Korei Północnej - Kim Ir Sen.