Oblicz pola i obwody prostokąta !
Podam długości boków , lub takie tam różne.

1.Długość 4dm i obwód to 2 m.- oblicz drugą długosć boku i pole
2.Długośc 15cm i obwód 46cm -oblicz pole i drugą długość boku
3.długość 7cm a pole 77cm-oblicz długośc drugiego boku i obwód.
4. długośc boku 130cm a pole 78dm- oblicz pole i drugą długośc boku

Wielkie dzięki. kto pierwszy napisze tego wybiorę za najlepszą byle było wszystko dobrze !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:16:39+01:00
1 - 2m = 20dm
4dm x 2 =8dm
20dm - 8dm = 12dm / 2 = 6 dm
Pole = 6dm x 4dm = 24dm2

2 - 15 x 2 =30cm
46cm - 30cm = 16 cm
16 cm / 2 = 8cm
Pole = 8cm x 15cm = 120cm2

3 - 7 * X = 77cm
X=77 / 7
X = 11
obw = 7 x 2 + 11 x 2 = 14 + 22 = 36

4 - 130cm = 13 dm
13 * X = 78 dm
X= 78 dm / 13 dm
X = 6

obw = 6 x 2 + 13 x 2 = 12 + 26 = 36dm


4 5 4
2009-11-27T16:19:56+01:00
1. 6dm. i 24dm.
2.120cm. i 8cm.
3. 11cm. i 36cm.
4.78-pole
272 - obwód
6cm. - druga długośc boku
4 5 4
2009-11-27T17:01:17+01:00
1. 2m = 20dm
4dm x 2 =8dm
20dm - 8dm = 12dm
12dm:2=6dm
Pole = 6dm x 4dm = 24dm²

2. 15cm x 2 =30cm
46cm - 30cm = 16 cm
16 cm:2 = 8cm
Pole = 8cm x 15cm = 120cm²

3. bok II = 77cm²:7cm=11cm
Obwód = 7cm x 2 + 11cm x 2 = 14cm + 22cm = 36cm

4. 130cm = 13dm
bok II = 78dm² : 13dm = 6cm

Obwód = 6dm x 2 + 13dm x 2 = 12dm + 26dm = 36dm

Mam nadzieję, że pomogłam. :D
4 5 4