Odpowiedzi

2009-11-27T16:15:58+01:00
Wykorzystaj wszystko co wiesz o zdrowej żywności, zdrowej diecie. Możesz podac tabele kalorii idealne dla osób w Twoim wieku. Uzupełnij rysunkami owoców i warzyw =)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:22:45+01:00
Po pierwsze śniadanie
Dzień zaczynamy od śniadania. Posiłek należy wzbogacić o produkty bogate w węglowodany złożone, np. pełnoziarniste pieczywo czy płatki owsiane. Chuda wędlina lub twaróg dostarczą organizmowi niezbędnej ilości białka; warto również pamiętać o porcji warzyw, które stanowią źródło błonnika. Kolejnym posiłkiem powinno być niewielkie drugie śniadanie. Nawet podczas intensywnego dnia pracy można znaleźć przerwę na przyrządzenie jogurtu z sezonowymi lub suszonymi owocami.

Pamiętaj o ciepłym posiłku
Każdego dnia należy spożywać przynajmniej jeden ciepły posiłek - dzięki temu unikniemy problemów z funkcjonowaniem przewodu pokarmowego. Jeżeli napięty harmonogram nie pozwala na przerwę na obiad, warto przygotować poprzedniego dnia porcję, np. drobiu z warzywami, którą można odgrzać w ciągu dnia.
Lekka kolacja
Dzięki regularnemu spożywaniu w ciągu dnia posiłków, dużo łatwiej będzie ograniczyć wielkość porcji naszej kolacji. Wbrew powszechnym opiniom, mówiącym o tym, że nie należy jeść po godz. 18, kolacja stanowi ważny punkt w naszym codziennym harmonogramie posiłków. Wystarczy ostatni posiłek spożyć nie później niż na 3 godziny przed snem, aby zapobiec wilczemu apetytowi zaraz po przebudzeniu. Lekki posiłek, np. sałatka, zapewni spokojny sen i dobre samopoczucie następnego poranka.
Mam nadzieję że o to chodziło :)