CHODZI MI O PYTANIA OD 9 DO 15 !!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Uczeń gimnazjum wybrał się na wycieczkę po wschodniej części Polski. Przemieszczał się od północy ku południu. Rozpoznaj obiekty, które znalazły się na trasie wycieczki.

1. Na południe od miasteczka Gołdap uczeń wspina się na najwyższe wzniesienie Pojezierza Mazurskiego. Jest to ....................................... .

2. Następnego dnia postanawia zobaczyć najgłębsze jezioro Polski, którym jest ........................... o głębokości ......................... .

3. W drodze do Augustowa zatrzymuje się w parku narodowym chroniącym krajobraz młodoglacjalny. Jest to ........................... Park Narodowy.

4. Daje się też namówić na spływ kajakiem po kanale, który łączy Biebrzę z Niemnem, wybudowanym jeszcze w XIX wieku. Jest to Kanał ......................... .

5. Ogromne wrażenie robi na nim krajobraz "Polskiej Amazonii" - obszaru bagien i mokradeł występującym w szerokiej dolinie rzecznej. Chroni go największy park narodowy Polski północno - wschodniej: .................................. .

6. Zdecydowanie preferuje przyrodę, więc omija Białystok, kierując się na zachód, by zobaczyć rozlewiska rzeczne .......................... Parku Narodowego.

7. Zastanawiając się nad dalszą trasą decyduje się poznać ten najlepiej zachowany w Europie fragment pierwotnej puszczy. Jest to Puszcza ....................... .

8. Liczne atrakcje dotychczasowej podróży zabrały mu wiele czasu. Teraz postawia zatrzymać się dopiero w mieście, gdzie w 1569 roku podpisano unię polsko - litewską, tj. w ................................................ .

Uczeń gimnazjum wybrał się na wycieczkę po wschodniej części Polski. Przemieszczał się od północy ku południu. Rozpoznaj obiekty, które znalazły się na trasie wycieczki.

9. Po drodze przekracza dużą rzekę płynącą w kierunku zachodnim, która na długim odcinku stanowi granicę państwa, czyli .............................................. .

10. Tuż przed Międzyrzecem Podlaskim przejeżdża też przez bardzo ruchliwą trasę Warszawa - Mińsk. Widzi dużą liczbę samochodów ciężarowych podążających do przejścia granicznego w .................................... .

11. Analizując mapę stwierdza, że ma szansę poznać jeszcze jeden park narodowy, osobliwy, bo obejmujący krajobraz licznych, płytkich, zarastających jeziorek oraz bagien i torfowisk. Znajduje się równocześnie na liście rezerwatów biosfery UNESCO. Jest to ......................................... Park Narodowy.

12. Uczeń zdecydował się też zobaczyć jedną z nielicznych kopalni w tym rolniczym regionie, tym bardziej osobliwą, że przynosi dochody. Surowcem w niej wydobywanym jest ........................ a kopalnia znajduje się w miejscowości................................................... .

13. Po zwiedzeniu miasta unii polsko-litewskiej znowu pora na krajobraz przyrodniczy. Uczeń rezygnuje ze zwiedzenia dwóch miast, położonych w pobliżu granicy, w których znajdują się cementownie: ........................................ i ............................... Udaje się do krainy w dużym stopniu zalesionej, porozcinanej siecią wąwozów, w obrębie której znajdują się najwyższe wzniesienia Lubelszczyzny. Jest to ........................................................ .

14. Odwiedza kolejny park narodowy. Jego symbolem jest mający tu swoją ostoję konik polski. Jest to .............................. Park Narodowy z siedzibą w pięknym miasteczku Królowej Marysieńki ......................................... .

15. W programie został jeszcze stary gród położony nad Sanem, niegdyś miasto wojewódzkie, dziś już tylko powiatowe ......................................... .

2

Odpowiedzi

2009-11-27T16:24:09+01:00
9.Bug
10.Terespol
11.Poleski Park Narodowy
12.węgiel,Łęczna
13.Kraina to Roztocze,miasta to Chełm i Rejowiec Fabryczny
14.Roztoczański,Zwierzyniec
15.Przemyśl
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:21:48+01:00
9. Po drodze przekracza dużą rzekę płynącą w kierunku zachodnim, która na długim odcinku stanowi granicę państwa, czyli *BUG*

10. Tuż przed Międzyrzecem Podlaskim przejeżdża też przez bardzo ruchliwą trasę Warszawa - Mińsk. Widzi dużą liczbę samochodów ciężarowych podążających do przejścia granicznego w *BRZEŚCIU*

11. Analizując mapę stwierdza, że ma szansę poznać jeszcze jeden park narodowy, osobliwy, bo obejmujący krajobraz licznych, płytkich, zarastających jeziorek oraz bagien i torfowisk. Znajduje się równocześnie na liście rezerwatów biosfery UNESCO. Jest to *POLESKI* Park Narodowy.

12. Uczeń
zdecydował się też zobaczyć jedną z nielicznych kopalni w tym rolniczym regionie, tym bardziej osobliwą, że przynosi dochody. Surowcem w niej wydobywanym jest *WĘGIEL* a kopalnia znajduje się w miejscowości*ŁĘCZNA*

13. Po zwiedzeniu miasta unii
polsko-litewskiej znowu pora na krajobraz przyrodniczy. Uczeń rezygnuje ze zwiedzenia dwóch miast, położonych w pobliżu granicy, w których znajdują się cementownie: *REJOWIEC* i *CHEŁM* Udaje się do krainy w dużym stopniu zalesionej, porozcinanej siecią wąwozów, w obrębie której znajdują się najwyższe wzniesienia Lubelszczyzny. Jest to *WIELKI DZIAŁ *

14. Odwiedza kolejny park narodowy. Jego symbolem jest mający tu swoją ostoję konik polski. Jest to * ROZTOCZAŃSKI* Park Narodowy z siedzibą w pięknym miasteczku Królowej Marysieńki ZWIERZYNIEC

15. W programie
został jeszcze stary gród położony nad Sanem, niegdyś miasto wojewódzkie, dziś już tylko powiatowe
- PRZEMYŚL
1 5 1