Zad. 1
W szkole są 393 dziewczęta, stanowiące 60% wszystkich uczniów. Ilu uczniów chodzi do tej szkoły?

Zad. 2
Cenę bluzy obniżono o 20%, obniżka ta wynosi 15 zł.
Ile złotych kosztowała bluza przed obniżką?

Zad. 3
Kurtka po obniżce ceny 10% kosztowała 81 zł.
Ile złotych kosztowała kurtka przed obniżką?
x - cena kurtki przed obniżką
x - 10% x = 81

Zad. 4
32% pewnej liczby wynosi 16. Jaka to liczba?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-05-24T18:44:06+02:00
1.
0,6x=393//:0,6
x=655 uczniów

2.
0,2x=15//:0,2
x=75zł

3.
0,9x=81//:0,9
x=90zł

4.
0,32x=16//:0,32
x=50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-24T18:52:29+02:00
1. 393 + 393*60%=393+235=628
Odp. Do szkoły chodzi 628 uczniów.
2.20%-15zł
100%-xzł
20x=1500|:20
x=75zł
Odp. Bluza kosztowała 75zł.
3.Cena kurtki: 100% - 10% (obniżka) =90%
Czyli 90% ceny kurtki to 81zł.
I liczymy metodą na krzyż

90%-81zł
100%-xzł
90x=8100|:90
x=90zł
Odp. Kurtka przed obnizką kosztowała 90zł.
4.Najpierw należy obliczyc ile wynosi 1%, a następnie pomnozyć przez 100.
32%=16zł|:32
1%=0,5
0,5*100=50
Odp. Ta liczba to 50.
1 5 1