Odpowiedzi

2009-11-27T16:31:42+01:00
1] Związki sodu barwią płomień na żółto.
2]Ziele dziurawca, alkohole...
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T16:38:56+01:00
Sód. Sprawdź barwę białej soli kuchennej. To chlorek sodu o wzorze NaCl. Jaki kolor obserwujesz? A jak go umieścisz nad płomeniem to związki sodu zabarwią płomień na żółto.

Selen to pierwiastek który wchodzi w skład leków uspokajających Selen jest pierwiastkiem śladowym, który odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie człowieka. Wchodzi w skład enzymów, które chronią komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:52:20+01:00
Odp 1. związki sodu (lotne sole sodu) barwią płomień na żółto

odp 2. w skład leków uspokajających wchodzą:wodorotlenek sodu,amonu bromku,potasu bromek,sodu bromek,selen,dziurawiec,kwiat głogu,grzybień biały
1 5 1