Dany jest prostokąt o bokach a i b. Pole tego prostokąta jest równe 24 cm². Dwa równoległe boki tego prostokąta zwiększono o 8 cm i otrzymano prostokąt o bokach a+8 i b. Pole prostokąta zwiększyło się o 64 cm². Wyznacz długości boków a i b.

Bardzo proszę o rozwiązanie wraz z obliczeniami.
Szybko..... daje NAJ ;-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:36:24+01:00
Ab=24
(a+8)b=24+64
ab+8b=88
a=24/b
24/b*b+8b=88
24-88=-8b
8b=64
b=b
a=3
2009-11-27T16:40:00+01:00
A*b=24
(a+8)*b=64
połącz w ukłąd równań
wyznacz a czyli to będzie
reszta idzie łątwo
2009-11-27T16:40:26+01:00
A*b=24
(a+8)*b=64+24

a=24/b
____________________

(24/b+8)*b=88
24+8b=88
8b=64 //8
b=8
______________

a=24/8=3