Trzem laureatom ( I II III miejsce) Konkursu ufundowano nagrody pieniężne. Nagroda II była o 20% mniejsza od I, a III stanowiła 60 % wartości I. Na nagrody przeznaczono łącznie 120 euro. Oblicz, ile euro dostał każdy laureat tego konkursu. Zapisz obliczenia.
POMOCY !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T16:32:49+01:00
1 miejsce - x
2 miejsce - x- 20%x = 0,8x
3 miejsce - 60%x = 0,6x
Łącznie 120 Euro
czyli x + 0,8x + 0,6x = 120
2,4x = 120 | dzielimy przez 2,4
x = 50
Na pierwszą nagrodę przeznaczono 50 Euro, na drugą 40 Euro, a na trzecią 30 Euro.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T16:35:07+01:00
I 100%
II 80%
III 60%

robie stosunek 10:8:6 = 24
120/24=5

I - 10*5= 50euro
II - 8*5= 40euro
III - 6*5=30 euro

dziękuje