Pan Jan wpłacił 1200 zł do banku, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym. Ile wynoszą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostaje z nich panu Janowi, jeśli od tej kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20% ? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-11-27T16:38:06+01:00
8/100 razy 1200= 96 zl> odsetki po roku
20/100 razy 96= 19,2 zl > kwota podatku
96-19,2= 76,8 > tyle pieniędzy z odsetek zostanie Janowi po odprowadzeniu podatku

:)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:39:17+01:00
1200 zł * 8 %
1200 zł * 8/100 = 96 zł

Odsetki po roku wynoszą 96 zł.

96 * 20 %
96 * 20/100 = 19,20 zł - podatek
96 - 19,20 zł = 76,80zł

Panu Janowi po odprowadzeniu podatku 20 % z odsetek zostaje 76,80 zł.

Takie zadania pisz do mnie w prywatnych wiadomościach to Ci za darmo rozwiążę bez żadnych punktów.;)
1 5 1