1.Do podanych homonimów napisz definicje według wzoru.
a.) winny
b.) mina
c.) bal
d.) rola
e.) rząd
f.) banda
g.) para
h.) zamek
i.) klucz
Definicje:
a.) Ocet lub człowiek na sali sądowej. (wzór)

2.Podaj pięć przykładów dowolnych homonimów.



proszę o szybką odpowiedź
potrzebne na dziś

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:00:44+01:00
B. mina wojskowa i mina dziecka
c. bal jako zabawa taneczna i duży kawał drewna
d. rola jako gleba do uprawy albo tekst do nauczenia się aktora
e. rząd jako władza państwa albo jako szereg np. krzeseł
f. banda jako bariera zabezpieczająca coś albo jako grupka młodych ludzi
g. para ludzi albo para wodna
h. zamek jako budynek albo zamek w drzwiach; zamek w spodniach
i. klucz wiolinowy w muzyce albo klucz do drzwi; szyk ptaków lecących

Przykłady:
piła ( ryba i narzędzie)
żabka ( klamerka i technika pływania; zwierzę)
pokój ( pomieszczenie i czas bez walki)
kawka ( zdrobnienie od kawa i ptak)
kopia ( dokładnie odtworzony orginał i broń rycerzy)
król ( władca i pionek w grze SZACHY)

4 4 4
2009-11-27T17:21:07+01:00
1.
b) wojskowa lub u dziecka
c) maturalny lub karnawałowy
d) aktor gra ja na scenie
e) siódmy lub dziesiaty w kinie
f) to jest w kazdym gangu
g) zakochana lub z czajnika
h) w nim jest krolewna
i) francuski lub muzyczny

2.
ksiązki ( pelno jest ich w bibliotece na półkach)
pięta ( słaby punkt Archillesa)
kwasek ( cytrynowy w kuchni)
ssak ( delfin lub tygrys)
kiwi ( owoc lub ptak)