1)po podwyżce o 20% cena samochodu wynosi 31500zł. Wyznacz cenę samochodu przed podwyżką.



2)do banku A wpłaciliśmy 8000 złotych na lokatę roczną oprocentowaną 4,3% w skali roku. O ile więcej zarobilibyśmy gdybyśmy wpłacili tę samą kwotę do banku B, w którym oprocentowanie lokaty rocznej jest o 1,5 punktu procentowego wyższe niż w banku A?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T16:43:48+01:00
1

31500 - 120%
x - 100%

120x=3150000/ :120
x= 26250

2

8000 * 1,5% = 120

zarobilibysmy o 120 zł więcej
2009-11-27T16:48:14+01:00
1 zadanie
0.20x31500=6300

31 500 - 6300 = 25200
Odp. Cena samochodu przed podwyszką wynosi 25200
2 zadanie
Bank A- 0,043x8000=344 8000+344=8344

Bank B - 4,3%+1,5%=5,8%
0,058x8000=464 8000+464=8464




8464-8344=120
Odp. Zarobiliśmyby o 120 zł więcej