Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:47:44+01:00
X-2=3/+2
x=5

x+1=1/2/-1
x= -1/2

2x-5=4/+5
2x=9/:2
x=4,5
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T16:50:49+01:00
I x-2 I =3
-3≤x-2≥3 stad mamy dwie nierówności
-3≤x-2 i x-2≥3
-3+2≤x i x≥3+2
x≤1 x≥5

I x+1 I =1/2
-1/2≤x+1≥1/2 stad mamy dwie nierówności
-1/2≤x+1 i x+1≥1/2
-1/2+1≤x i x≥1/2-1
x≤1/2 x≥-1/2

I 2x-5 I =4
-4≤2x-5≥4 stad mamy dwie nierówności
-4≤2x-5 i 2x-5≥4
-4+5≤2x i 2 x≥4+5
2x≤1//2 2x≥9 //2
x≤1/2 x≥9/2=4 1/2
2009-11-27T16:55:32+01:00
A) I x-2 I = 3
b) I x+1 I = 1/2
c) I 2x-5 I =4

a) Odległość punktu x od punktu 2 jest równa 3

. .
--|----|----|----|----|----|----|----|----|----|----|
-4 -3 -2 -1 0

b) Odległość punktu x od punktu -1 jest równa 1/2

. .
--|----|----|--|--|--|--|----|----|----|----|----|----|
-4 -3 -1,5 -1 0

c) Odległość punktu x od punktu 2,5 wynosi 2

. .
--|----|----|----|--|--|--|--|----|--|--|----|--|--|----|
-4 -3 -1,5 -1 0 1 2 2,5