Dysponujemy kwotą 12 000zł. Chcemy te pieniądze włożyć do banku na lokatę półroczną i uzyskać co najmniej sumę 13 000zł. Oferty trzech banków są następujące:

w banku A: 8,2% odsetek dopisywanych do kapitału po pół roku

w banku B: 4% odsetek dopisywanych do kapitału po pierwszym kwartale, 4,2% odsetek dopisywanych do kapitału po drugim kwartale

w banku C: 3,2% odsetek dopisywanych do kapitału po pierwszym kwartale, 5% odsetek dopisywanych do kapitału po drugim kwartale.

Które z ofert zagwarantuje nam zysk co najmniej 1000zł?

3

Odpowiedzi

2009-11-27T16:57:09+01:00
Moim zdaniem to bedzie A B i C ;d
1 1 1
2009-11-27T17:04:42+01:00
Bank A
12000+ 8%=12960
Bank B
12000+4%=12480 Pierwszy kwartał
12480+4,2%=13004,16 Drugi kwartał
Bank C
12000+3,2%=12384 Pierwszy kwartał
12384+5%= 13003,20

Banki B i C dają zysk powyżej 1000 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:07:44+01:00
A)12000zł- 100%
x- 8,2%
x= 12000zł × 8,2%/÷100%
x= 120zł × 8,2
x= 984zł 12000+984= 12984zł
b) 12000zł- 100%
x- 4%
x= 120zł × 4
x= 480zł
12480zł- 100%
x- 4,2%
x= 12480zł× 4,2%/ ÷100%
x= 1248zł× 4,2/ ÷10
x= 5241,6zł÷ 10
x= 524, 16zł
12000zł+480zł+524,16zł= 13004, 16zł
c) 12000zł- 100%
x- 3,2%
x= 12000zł ×3,2%/ ÷100%
x= 120zł × 3,2
x= 384zł
12000zł+ 384zł= 12384zł
12384zł- 100%
x- 5%
x= 12384zł × 5%/÷100%
x= 61920zł÷ 100
x= 619,2
12384zł+619,2= 13003,2zł
Banki B i C
x)