Do cylindra miarowego o masie 150g wlano 50cm³ wody,a następnie wrzucono kilka monet,które spowodowały podniesienie się poziomu wody w cylindrze,wzrost objętości o 2cm³.Cylinder wraz z zawartością zważono i okazało się,że jego masa wynosi 205,4g.Z jakiego metalu były wykonane monety.Pamiętaj o danych, szukanych,rozwiązaniu i odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:27:39+01:00
Dane:
masa cylindra 150g
masa wody 50g( bo gęstość wody =1)
masa monet 5,4 g
objętość monet 2cm3
czyli 1 cm3 to masa 5,4/2 = 2,7g

Szukane: d ?

gęstość = masa/objętość
gęstość = 2,7/1=2,7 g/cm3
teraz poszukaj gęstości metali (Al)-sprawdź

mam nadzieje ze pomoglam ;]]
1 5 1
2009-11-27T20:15:08+01:00
Dane:
m cylindra= 150g
V wody = 50cm^3
m cylindra niespodzianka = 205,4g
d wody ~~ 1g/cm3
Δ∨=2cm^3

szukane:
nazwa materialu uzytego do monet
d=?

150+(50*1)=200[g]
205,4-200=5,4g
5,4g/2cm=2,7g/cm^3
no i teraz musisz sobie poszukac w jakis tablicach chemicznych jaki metal ma gestosc rowno 2,7cm/3. Mi wyszlo ze jest to Glin(Al)
1 5 1