Odpowiedzi

2009-11-27T17:22:00+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Pierwsza_pomoc#.C5.81a.C5.84cuch_ratunkowy
1 5 1
2009-11-27T17:25:15+01:00
1.Organizacja miejsca wypadku (zapewnienie bezpieczeństwa sobie, zapewnienie dostępu do poszkodowanego, zapewnienie bezpieczeństwa poszkodowanemu, wezwanie pomocy, gdy na miejscu wypadku nie jesteśmy sami)

2.Sprawdzenie stanu czynności życiowych poszkodowanego, czyli:
*oddechu,
*tętna,
*reakcji źrenic na światło

3.Czynności ratujące życie:
*sztuczne oddychanie,
*pośredni masaż serca,
*tamowanie krwotoków,
*stwierdzenie innych obrażeń,
*ułożenie w pozycji bezpiecznej, na boku,
*zabezpieczenie przed utratą ciepła,
*wezwanie pomocy, gdy na miejscu wypadku jesteśmy sami

4.Wykonanie czynności odroczonych: Opatrzenie zranień,
opatrzenie i unieruchomienie złamań i zwichnięc

5. Opieka nad osobą poszkodowanado momentu przybycia pomocy medycznej:
zwalczenie wstrząsu pourazowego,wsparcie psychiczne

6. Przekazanie informacji lekarzowi, badż ratownikowi o wykonanych czynnościach pierwszej pomocy przedmedycznej
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:34:02+01:00
1 zabezpieczenie i ochrona wlasna
2wolanie o pomoc i dzialania natychmiastowe
3pierwsza pomoc
4przyjazd karetki
5sor