Odpowiedzi

2009-11-27T17:38:16+01:00
Dzień pierwszy : 65km.
Dzień drugi : 2 x 65km = 130km.
Dzień trzeci : 65km + 5 km = 70km.
30 1 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T17:53:36+01:00
Przez trzy dni przejechali 65 km, a więc należy ułożyć równanie:
x + 2x + 5 + x = 65
4x + 5 = 65
4x = 65 - 5
4x = 60 |:4
x = 15 -----------> tyle przejechali pierwszego dnia

Dzień drugi:
2×15 km = 30km

Dzień trzeci:
15km + 5= 20km

Odp.: Podczas trzydniowego rajdu uczniowie pierwszego dnia przejechali 15km, drugiego - 30km, a trzeciego dnia -20km.
53 3 53