Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:10:17+01:00
Wiec tak wzor ogóly alkoholi jest taki:CnH₂n+₁OH . Masa grupy OH wynosi 17(16+1-z ikladu okresowego pierwiastkow)
Wiec jezeli masa wszytkiego =102 to bez grupy OH bedzie to102-17=85
czyli ze wzoru CnH₂n+1 masa tego wynosi 85.
masa wegla=12 masa wodoru=1(z ukladu okresowego odczytujesz)
wiec 12*n+2*n+1=85
12n+2n+1=85
14n+1=85
14n=84
n=6
bedzie to wiec heksanol, bo ma 6 atomow wegla w czasteczce.
wzor sumaryczny: C₆H₁₃OH
wzor polstrukturalny: CH₃-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-CH₂-OH :)
2009-11-27T23:06:24+01:00
CnH2n+1OH
102u=12n+2n+2+16
n=6
C6H13OH - heksanol

CH3-(CH2)5-OH