Odpowiedzi

2009-11-27T17:53:00+01:00
Od ilu do ilu ?
1-eins
2-zwei
3-drei
4-vier
5-funf(u z 2 kreseczkami)
6-sechs
7-sieben
8-acht
9-neun
10-zehn
11-elf
12-zwolf(o z 2 krececzkami)
13-dreizehn
14-vierzehn
15-funfzehn
16-sechzehn
17-siebzehn
18-achtzehn
19-neunzehn
20-zwanzig
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:26:53+01:00
Liczby od 13 do 19 piszemy łącząc liczbę dziesięć (zehn) i cyfrę od 1 (ein) do 9 (neun) n.p 16 (sechzehn) 17 (siebzehn).
liczby od 30 do 90 piszemy łącząc cyfrę od 1 do 9 z końcówką "zig"
n.p vierzig (40),achtzig (80)
pisząc liczby wyższe niż jednostki dziesiętne (chodzi mi o liczby typu 40,20,60.)to łączymy cyfry od 1 do 9 z liczbami dziesiętnymi
jednak uwaga!!! jedności stawiamy przed liczbami dziesiętnymi
i rozdzielamy słowem "und" n.p vierundvierzig (44) neunundzwanzig
(29).fünfunddreißig (35).
liczby po niemiecku od 0 do 20:
0-null 1-ein 2-zwei 3-drei 4-vier 5-fünf 6-sechs 7-sieben 8-acht 9-neun 10-zehn 11-elf 12-zwölf 13-dreizehn 14-vierzehn 15-fünfzehn 16-sechzehn 17-siebzehn 18-achtzehn 19-neunzehn
20-zwanzig
liczby od 30 do 90:
30-dreißig 40-vierzig 50-fünfzig 60-sechzig 70-siebzig 80-achtzig
90-neunzig.


1 5 1