Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:14:45+01:00
ŁOŻYSKOWCE: ich zarodki rozwijają się w macicy matki. Między organizmem matki a zarodkiem wytwarza się tak jak u człowieka ścisłe połączenie ,czyli łożysko.
TORBACZE: Mode torbaczy rody si we wczesnym etapie rozwoju i są bardzo niedojrzałe. Dalsze etapy rozwoju przechodzą w skórnej torbie matki znajdującej sie na brzuchu
STEKOWCE: Większość przedstawicieli tej grupy zamieszkują Australię. Zwierzęta te skladają jaja, w którym rozwija się młode. Po wykluciu się z jaj młode karmione są mlekiem i z tego względu zwierzęta te zalicza się do ssaków.

NAPISALAM TO Z MOJEJ WŁASnej KSIĄZKI OD PRZYRODY DO 5 KLASY! :)
11 4 11
2009-11-27T19:56:05+01:00
Stekowce (np. dziobak, kolczatka):
-składają jaja,
-młode karmione są mlekiem wydzielanym przez gruczoły mleczne spływającym po skórze,
-bral sutek

Torbacze (np. koala, niedźwiedź workowaty, wilk workowaty):
-ciąża trwa krótko,
-brak łożyska,
-rozwój młodych odbywa się we wgłębieniu fałdu skórnego, tworzącego torbę na brzuchu samicy

Łożyskowe (np. lew, słoń, pies, nietoperz):
- wytworzenie łożyska
-wytworzenie błon płodowych,
-obecność pępowiny łączącej zarodek z łożyskiem
7 2 7