Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:07:08+01:00
1.Storczyk Obuwik pospolity (łac. Cypripedium calceolus )
2.Kwiat grzbiecisty – kwiat posiadający taką budowę i układ poszczególnych części okwiatu, że ma tylko jedną oś symetrii. Kwiaty grzbieciste są bardziej zaawansowane ewolucyjnie, niż kwiaty promieniste posiadające dwie lub więcej osi symetrii. Występują np. w rodzinie bobowatych, storczykowatych, jasnotowatych i w wielu innych.

Wśród kwiatów grzbiecistych istnieje wiele różnych form budowy. W rodzinie bobowatych mają specyficzną budowę; poszczególne płatki korony mają różny kształt i tworzą tzw. żagielek, łódeczkę i skrzydełka. W rodzinie storczykowatych jeden z płatków różni się znacznie od pozostałych tworząc tzw. warżkę. U jasnotowatych zrośnięte płatki tworzą dwuwargową koronę. W rodzinie astrowatych sa to tzw. kwiaty języczkowe. U niektórych kwiatów grzbiecistych występuje rurkowaty i zamknięty na końcu wyrostek - ostroga.
1 1 1
2009-11-27T18:07:25+01:00
1) Kwiat przyciąga owady swoim zapachem oraz różnorodnymi barwami.
1 1 1
2009-11-27T18:30:15+01:00
1 Kwiat przywabia owady w sposób różnorodny. Najbardziej znanym jest wydzielanie substancji wonnych. Kwiatyy stanowią pokarm dla owadów substancje produkowane przez kwiat tj: nektar i pyłek. Owady zwabia również ubarwienie kwiatu.