Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:26:29+01:00

Lipa jest to rodzaj długowiecznych drzew należący do rodziny lipowatych. Rosną w umiarkowanej strefie półkuli północnej... Zalicza się do niego około 30 gatunków.

Pomogłem ?? ;)
2009-11-27T18:27:04+01:00
Lipa– gatunek drzewa, należący do rodziny lipowatych . Pochodzi z Europy i Azji Zachodniej. W Polsce występuje pospolicie na terytorium całego kraju. Występuje w stanie naturalnym, ale jest także bardzo często sadzona przy domach, w parkach i przy drogach, jako roślina ozdobna i użyteczna.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-27T18:27:23+01:00
lipa
1. drzewo o szerokiej koronie, sercowatych liściach i miododajnych, wonnych kwiatach
2. pot. oszustwo, kłamstwo
3. pot. tandeta
4. Lipa II drobna moneta chorwacka
lipo- pierwszy człon wyrazów złożonych wskazujący na ich związek znaczeniowy z tłuszczem