Odpowiedzi

2009-11-27T18:37:05+01:00
1. dwie epoki i dwie wizje.
Renesans to czas gdy człowiek jest wysunięty na pierwszy plan.
Humanizm jako prąd umysłowy człowieka stawiał go w centralnym punkcie.Człowiek był przedstawiony jako jednostka indywidualna ,posiada swoją dumę twórczą.
Barok to czas niepokoju , zagrożeń , tajemnic.Człowiek musi podejmować ważne decyzje.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T18:38:31+01:00
1. Barok to sztuka pełna kontrastów. Renesans był umiarkowaną sztuką, natomiast barok pełną kontrastów np: obok przepychu istniała także prostota i umiar.
2. W epoce baroku ludzie patrzyli na świat oczami wiary. Byli nieufni wobec życia i dlatego uczestniczyli w różnych pielgrzymkach, nabożeństwach, a także modlili się.
3. Ludzie uważali, że gdy będą się modlić i całkowicie oddadzą się religi unikną wojny, głodu i epidemi, które istniały w epoce baroku.
2 5 2